Är du vår nya styrelsemedlem?

Vill du vara med och utveckla Leksaksbiblioteket Stockholm? Kom och bli en del av föreningens styrelse!

Snart är det dags för årsmöte för Leksaksbiblioteket Stockholm och valberedningen har påbörjat sitt arbete med att hitta förslag till en ny styrelse.

Klappar ditt hjärta lite extra för klimat- och miljöfrågor, barn eller för jämlikhet så kanske det här är en möjlighet för dig? Nuvarande styrelse hälsar att det är roligt att vara med i en nystartad liten förening där en känner att en kan påverka mycket och jobba väldigt verksamhetsnära. Klappar ditt hjärta lite extra för klimat- och miljöfrågor eller för jämlikhet så kanske det här är en möjlighet för dig? Om du har erfarenhet från  föreningsarbete så är det välkommet, likväl som erfarenhet av att skriva fondansökningar. Styrelsen fyller också gärna på med någon kunnig inom marknadsföring, sociala medier och design, och med någon som är miljö- och klimatkunnig. Känner du att du inte har någon av dessa erfarenheter men gärna bidrar ändå - hör av dig!

Styrelsemöten äger rum cirka 1 gång/månad, och nuförtiden oftast på plats i lokalen i Skarpnäck. Däremellan hörs styrelsen i en chattgrupp samt gör arbete i mindre arbetsgrupper. Nuvarande arbetsgrupper är en ansökningsgrupp, en volontärgrupp och en grupp som arbetar med sociala medier. Styrelsearbetet kommer troligtvis att ändra form och se lite annorlunda ut då detta blir det första året som styrelsen arbetar med ett faktiskt leksaksbibliotek up and running.

Känner du att du är intresserad och vill veta mer eller anmäla ditt intresse så är du varmt välkommen att kontakta oss på valberedning@leksaksbiblioteket-sthlm.se. Senast 12 april behöver vi ha fått din anmälan.

PS. Är du inte (stöd)medlem än så är det inget hinder, det fixar du lätt här.

Valberedningen

Anna Silén och Ronnie Hillgren